subota, 20. listopada 2012.

Buhtle s pekmezom od šipka..


Napokon je započeo i vikend..

Subota je inače dan za spremanje,ručak bude neki brzinski, i onda su na redu kolači..

Ovaj put su to buhtle s pekmezom od šipka.. Obožavam šipak i šljivu, a pošto sam ovaj imala doma, došao je taj na red..

Samo da se zna, ovo su moje prve buhtle i ispale su baš super..

Radila sam ih po ovom receptu Recept i oduševilo me..

Znači, recept ide ovako:

Sastojci:
  • 1kg brašna - ja uzimam brašno iz mlina, nekakvu mješavinu oštrog i glatkog
  • 1 svježi kvasac
  • 1dl ulja
  • 0,5L mlijeka
  • malo soli
  • malo šećera
  • pekmez od šipka
  • 1 jaje
Za početak sam ugrijala mlijeko da bude mlako.. U jednu zdjelicu sam izdrobila kvasac, stavila malo šećera i dolila malo mlijeka.. To sam sve pomiješala i ostavila da kvasac počne radit.. Za to vrijeme sam pripremila ostatak sastojaka i sve stavila u plastičnu posudu.. Nakon što je kvasac proradio, usipala sam i to u ostale sastojke..

Inače tijesto za kiflice "mijesim" mikserom i onim spiralnim nastavcima, ali sam skužila da ovo ipak neću moći jer je malo tvrđe.. Tako da sam tijesto zamjesila ručno u toj plastičnoj posudi.. Preko posude sam stavila krpu i ostavila oko 30 - 45min da se tijesto diže.. Treba se količina udvostručit i onda je spremno za slijedeći korak..
 
Prije no što sam dignuto tijesto dalje počela mijesit, upalila sam pečnicu na 180°C i pustila nek se zagrije..

Dignuto tijesto sam izvadila iz posude i stavila na pobrašnjenu  podlogu gdje sam ga još malo premijesila i razvaljala na otprilike  0,5cm.. Tako razvaljano tijesto sam narezala na kvadrate i na svaki kvadratić stavila po žličicu pekmeza od šipka..

Krajeve kvadrata sam spajala i nekako oblikovala kuglice kako mi pekmez ne bi iscurio van.. Te kuglice sam stavljala u kalup za torte/pite koji sam prethodno malo namazala uljem..

To bi bilo nešto ovako.. :) Žao mi je što nemam slike od početka procesa..


Kada sam sve buhtle smotala, ostavila sam ih još malo nek odstoje u kalupu.. Ovo je mali kalup i ostalo mi je još tijesta, kao što se vidi na slici iza.. Bilo bi vjerojatno za još jednu turu..

Izmutila sam jedno jaje i namazala dignute buhtle s njim i stavila u zagrijanu pečnicu.. Nakon 20min je tijesto požutilo/posmeđilo i buhtle su gotove..


Iako mi je ipak negdje iscurio pekmez, bila sam oduševljena rezultatom jer sam mislila da ja za to potrebno neko posebno umijeće pošto su to uvijek bake pekle kod mene u obitelji.. Čini se da je zapravo potreban dobar recept, malo nekog osnovnog znanja kako zamijesit tijesto i dobra volja..

Na to sam prosijala šećer u prahu..


I za kraj, dobar tek.. :)



Slijedeći put idu s pekmezom od šljiva, a vjerujem da bi i s Nutellom bile odlične.. Vidjela sam da se mogu praviti i slane.. Već ću ja to sve isprobat..

Pozz,
Barbara

Nema komentara:

Objavi komentar