utorak, 9. srpnja 2013.

Linzer kolač..


Dugo, možda i predugo, nisam pisala ništa..

Stvar je u tome što sam se orijentirala na izradu nakita, a i dobila sam poziv za jednu izložbu pa sam sve ostalo stavila na čekanje.. Aktivna je samo potraga za poslom i motanje žice..

Trebao mi je neki jednostavan i fin kolač, više suh.. Uključila sam se u potragu i izbor je pao na ovaj.

Privukli su me sastojci, a ovo je Recept.

No, da krenem ispočetka..

Sastojci:

Donji biskvit:
  • 90 gr margarina,
  • 125 gr šećera
  • 1 jaje
  • 125 gr brašna
  • 1/2 žličice praska za pecivo
+ pekmez od brusnica


Gornji biskvit:
  • 125 gr margarina
  • 90 gr šećera
  • 1 jaje
  • 60 gr brašna
  • 1 žlica pudinga od vanilije u prahu
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 120 gr fino mljevenog keksa (petit buerre)
  • 60 gr mljevenog lješnjaka
  • 80 ml mlijeka
Postupak:

Za donji dio:
Prvo sam otopila margarin u mikrovalnoj, ali ne da bude skroz tekuć, već samo jako mekan.. Takav otopljeni margarin sam miksala sa šećerom i dodala jaje..
Nakon što sam to izmiksla, dodala sam brašno i prašak za pecivo.. Ja sam koristila mikser jer nisam znala da se dobije tijesto :D. Kada sam dobila grudice tijesta (a ne smjesu za pečenje običnog biskvita), rukama sam tijesto umijesila do kraja i stavila ga u  visoki lim za pečenje (dimenzije 20x30cm) na papir za pečenje..
To je izgledalo ovako


Za pekmez sam izabrala pekmez od brusnica i namazala tijesto.. Nisam ništa vagala, već onako otprilike..


Gornji dio:
Ponovno sam margarin omekšala jako u mikrovalnoj i izmiksala ga sa šećerom.. U tu smjesu sam dodala brašno i prašak za pecivo i izmiksala.. Slijedeće je bilo dodavanje praška pudinga, mljeveni keks i lješnjak..

Lešnjake sam prvo malo ispržila u pećnici, samo da im se osjeti miris, i oljuštila koru koja daje gorčinu. Zatim sam njih i kekse sam izmljela. To je zapravo bio prvi korak, prije no što sam bilo što drugo krenula raditi.
Kolač koji sadrži ta dva sastojka, ne može biti loš.. :)


Naravno, opet sam ja to malo miksala dok nisam dobila jednoličnu smjesu i istresla na pekmez..

Nisam mogla to savršeno poravnati, stalno mi je pekmez "izbijao" gore, ali sam sve na kraju uspjela prekriti..


Pećnicu sam zagrijala na 180°C i u nju stavila lim. Kolač se pekao oko 40min, dok nije poprimio finu smđu boju.. I miris je bio odličan..


Lješnjaci i pekmez su mu dali posebnu aromu, bio je sočan i mekan, a opet ne gnjecav.. Super "suhi" kolač.

Nisam uspjela slikati kako izgleda u presjeku jer su mi ga pojeli dan prije no što je bilo planirano.. Ostavila sam ga ovako da se ohladi i došlo mi je društvo na druženje i poker, i u pomanjkanju kupovnih grickalica, ponudila sam im ovo..

Sve smo pojeli, nije bilo važno ni kako je narezano.. Istina, nije ni velik kolač..

Sliku izrezanog možete vidjeti na linku izvornog recepta, ali najbolje je da samo svoj napravite, nećete požaliti..

U pomanjkanju sam lješnjaka pa ga nisam pravila, najesen ću posaditi sebi 3,4 grma jer su preskupi u trgovini, pogotovo ako ih volite..

Pozz za sada, ja idem uživati na more 10 dana pa se čujemo kada se vratim, i napunim baterije..
Barbara

Nema komentara:

Objavi komentar