petak, 29. ožujka 2013.

Ledeni vjetar..


Predstavljam vam svoje prve kirvajske kolače..

Ako netko ne zna, kirvaj u Slavoniji je dan župe, što je u mom slučaju, dan Sv. Josipa..

Nova sam u pečenju kolača, a trebalo mi je malo više, pa je odluka pala na muffine s ganacheom, trostruki užitak (ne znam jel' ima neko drugo ime), mađarica (klasika - samo je ovo moja s Dolcela gotovim korama, kremu sam sama kuhala i pravila glazuru) i ledeni vjetar..

Nisam slikala korak po korak jer sam bila sva izvan sebe, pa imate samo završnu verziju..

Recept je iz mamine kuharice koju sam naslijedila..

Sastojci:

BIJELA KORA
  • 9 bjelanjaka
  • 300 g šećera
  • 1 jušna žlica octa
KREMA
  • 9 žumanjaka
  • 4 žlice šećera
  • 4 žlice oštrog brašna (ja imam iz mlina)
  • 2,5 dcl mlijeka
  • 3 vanilin šećera
  • 1 margarin (250g)
  • voće po izboru - ja sam se odlučila za jagode i kiwi
  • 0,5L vrhnja za šlag


Priprema:

BIJELA KORA
  • Zagrijati pečnicu na 150°C 
  • Istući bjelanjke u čvrsti snijeg, te u to dodati šećer i ocat
  • Peći, prekriveno folijom, u tepsiji na papiru za pečenje 1h dok kora ne poprimi zlatno - smeđu boju
    •   staviti foliju kada se površina kore osuši i lagano primi boju (ja sam odmah stavila foliju pa mi se kora nije osušila, već skuhala pa sam mutila ponovno.. :))
  • Ohlađenu koru lagano odvojiti od folije i razrezati na 3 jednaka dijela
KREMA
  •  Staviti mlijeko da se ugrije do vrenja
  • Žumanjke, šećer, brašno i vanilin šećer izmiksati i uliti u kipuće mlijeko te miješati na laganoj vatri da se krema zgusne
  • U ohlađenu kremu umiksati margarin koji je omekšao na sobnoj temperaturi
Ja sam na tacnu stavila koru oblatni da mi bude lakše rezat i uzimat komade torte..

Prvo sam stavila koru, zatim kremu, voće i šlag pa ponovila postupak..

Cijelu tortu sam namazala šlagom koji sam umutila da bude što čvršći. Nisam znala kako ju ukrasiti pa sam na vrh stavila svježeg voća.

Najveći strah mi je bio da će torta pasti jer je bila visoka i nisam znala jesam li dovoljno napravila čvrstu kremu i šlag, ali je sve izdržalo..

Jedina zamjerka je bila ta da je možda bilo previše šlaga, ali morala sam nekako sve izravnat i oblikovat pa mi se šlag činio kao super izbor..





 Ako se dvoumite oko kolača za Uskrs, možda vam ovo donese prevagu..

Fin i osvježavajuć, i skoro ga svi vole..

Uživajte u vikendu,
Barbara




Nema komentara:

Objavi komentar