srijeda, 4. lipnja 2014.

Desert u čaši - tiramisu s jagodama


Ljekovita svojstva jagode poznata su još od antičkih vremena. Jagode su odličan izvor folata (jedan obrok jagoda (oko 150g) osigurava 20% preporučenih dnevnih potreba) i vitamina C (jedan obrok jagoda osigurava 140% preporučenih dnevnih potreba), a sadrže i biljne fenole koji, zajedno s antioksidansima, smanjuju rizik od karcinoma i srčanih oboljenja.
Dobar su izvor prehrambenih vlakana – jednim obrokom osiguravaju 16% preporučenih dnevnih potreba. Prehrambena vlakna djeluju blagotvorno na probavni sustav, snižavaju kolesterol u krvi, smanjuju rizik od srčanih oboljenja i štite od karcinoma debelog crijeva.
Također, zahvaljujući protuupalnim, antipiretskim i antibakterijskim svojstvima, jagode će nam poslužiti pri ublažavanju upalnih procesa, za sniženje temperature i kod mišićnih bolova.
Ono što će razveseliti mnoge jest činjenica da jagode mogu pomoći u borbi protiv celulita. Osim toga, ubrzavaju metabolizam i smanjuju apetit, a usto su niskokalorične. (Izvor)
Dobila sam oko 3kg domaćih jagoda i morala sam ih odmah počet trošit. Domaće nešpricane jagode ne mogu dugo stajati, pa čak ni u frižideru. Već su i u vrečici neke bile u dosta lošem stanju. 
Tražila sam na netu neke zanimljive recepte koji uključuju jagode i dvoumila sam se između panna cotte s preljevom od jagoda i tiramisu s jagodama. Pošto panna cottu nisam nikad jela, odluka je pala na tiramisu, ali će i ovo doći na red.
Recept sam uzela odavde - Tiramisu s jagodama
Sastojci:

  • 600 g jagoda
  •  50 g šećera u prahu
  • vanilin šećer
  •  rum
  •  1 naranča
  • oko 50g piškota
  •  1 kutija Tiramisu kreme Dolcela (100 g) - uputa na kutiji za pripremu
  •  300 ml mlijeka
  • šlag

  • Smanjila sam količinu piškota jer je tih 200g iz originalnog recepta stvarno previše.

    Jagode sam oprala i narezala na manje komade. U jagode sam sipala malo ruma, iscijedila naranču i naribala malo narančine kore. Kada sam to izmiješala, dodala sam šećer u prahu i vanilin šećer te sve još dobro promiješala i ostavila da stoji dok ne pripremim ostatak.



    Piškote sam narezala na manje komadiće da mi mogu stati u čaše. Čaše su niske, a široke, zapravo neke što sam dobila u pakiranju s whiskey-em. Odlično su poslužile za ovo.



    Tiramisu kremu Dolcela sam pripremila prema uputama na kutiji -> u 300ml mlijeka sam istresla prašak iz vrečice i mutila mikserom dok nisam dobila odgovarajuću i željenu čvrstoću kreme. Nisam htjela praviti sama kremu ejr u nju idu svježa jaja. Iako imam domaća i znam da su svježa, ne volim ih imati bez ikakve obrade u jelu.


    Sama priprema ni ne traje dugo. Zapravo mi je najviše vremena trebalo da pripremim jagode.

    Kada su svi "dijelovi" bili gotovi, slijedi slaganje.


    U čašu sam stavila prvo narezane piškote. Razmišljala sam jel da ih prelijem kavom, ali sam na kraju ipak odustala. Na kraju sam ih ipak malo zalila mlijekom i ovim sokom od jagoda. 



    Na piškote ide red jagoda



    Nakon jagoda slijedi tiramisu krema. 


    Čaše sam napunila do pola pa sam se odlučila za još jedan niz slaganja jer ne znam kuda bih s ostatkom.



    Tako napunjene čaše sam stavila na hlađenje. Prije no što sam ih poslužila, umutila sam šlag i stavila na vrh za one koji su htjeli. Sve sam još posipala kakaom. 




    Brzo, fino i lijepo!

    Ovo mi je prvi desert u čaši, ali mislim da ću opet imat koju sličnu kombinaciju. Pogotovo za ove nadolazeće ljetne dane. 

    Pretjerala sam sa sokom od naranče, dosta mi je preuzeo sav okus i slijedeću put to neću ni stavljati, a možda piškote namočim kavom. Varijacija je bezbroj, samo treba isprobavati i igrati se. 

    Ove moje čaše su se brzo ispraznile, u potrazi sam za nekim novim i laganim ljetnim receptom.

    Jeste već pravili neki desert u čaši? Kakav tiramisu volite?

    Pozdrav, i uživajte u sunčanom danu

    Barbara

    2 komentara:

    1. mmmm,izgleda savršeno! inače jako volim jagode i sve moguće s njima. nedavno sam pravila tiramisu u čašama,ali onaj obični i nisam htjela isto tako staviti jaja pa sam mascarpone izradila s malo vrhnja za šlag,dodala smeđeg šećera i ruma. i baš sam si razmišljala kako bi mogla dodati i voće :)

      OdgovoriIzbriši
      Odgovori
      1. Ja mislim da bi bilo bolje da sam stavila visnje, njih imam domace, i taman bi malo kiseline dobro doslo. :)
        Al nije ni s jagodama lose.. :D Sve se pojelo nabrzake..

        Izbriši