petak, 23. kolovoza 2013.

Pita s jabukama..


U svom  malom voćnjaku imam najviše jabuka.. I to kreću od Petrova pa sve do kasne zime.. 

Ja obožavam dva klasična kolača s jabukama - štrudlu i pitu. One su neizostavni dio vikenda kada počne sezona jabuka.. Iskreno, ne znam koja sorta su ove moje, imamo ju jako dugo. Nešto zadnje dvije godine i nije bila rodna, ali je zato to sve nadoknadila..

Jabuke su nutritivno vrlo kvalitetne, što zbog vitamina, što zbog ugljikohidrata, ali možda najviše zbog toga što su bogate prehrambenim vlaknima.. Zbog toga su odlične za probavni sustav i imunitet.

No, da ja krenem s onim što sam zapravo i počela..

Na redu je pita s jabukama..

Tražila sam recepte na netu, ali sam se ipka odlučila za recept iz Podravkine kuhatice "Slastice u Hrvata". Imam nekoliko njihovih kuharica i sve su odlične.


Sastojci:

Tijesto:
  • 40 dag brašna - oštroga (ja stavljam mješavinu iz mlina)
  • 30 dag margarina (ili maslaca)
  • 7 dag šećera
  • 2 žumanjka
  • 2 žlice kiselog vrhnja
  • 1 žlica rakije

Nadjev:
  • 15 dag marmelade od marelica - Podravka
  • 1 kg jabuka
  • 6-8 dag šećera
  • cimet
  • vanilin šećer
  • grožđice
  • limunov sok
Postupak: 

Priprema tijesta
Brašno i ohlađen, na listiće narezan, margarin dobro razmrvite pa dodajte šećer, žumanjke, rakiju, vrhnje i umijesite prhko tijesto.

 Ostavite ga počivati na hladnom mjestu 1-2h.

Zatim tijesto razdijelite na dva jednaka dijela i razvaljajte.

Jedan dio položite na pobrašnjeli lim - 40x25cm (ja sam stavila papir za pečenje) i  stavite peći.

Napola pečeno tijesto premažite marmeladom i rasporedite nadjev (koji se prethodno napravi), prekrite drugim dijelom tijesta, površinu nabodite viljuškom i nastavite peći do kraja na 200°C.

Toplu pitu pospite šećerom u prahu pa režite na kocke.

Priprema nadjeva:
Oguljene jabuke narežite na manje ploške (ja sam ih naribala), dodajte šećer, cimet, vanilin šećer, grožđice (ja ih nisam stavljala), limunov sok i kratko prodinstajte.

Savjet:
Prhko tijesto možete umijesiti i dan ranije pa ostaviti u hladnjaku.

Ja sam koristila i tepsiju drukčijih dimenzija, onu klasičnu iz pečnice.

Ovako je to ispalo na kraju..




Ja bih možda željela da je tijesto bilo malo deblje, ali svi ostali su i više nego zadovoljni mojom prvom klasičnom pitom s jabukama.. Bila je odličnog okusai brzo je nestala..

Nakon toga je bila na redu i štrudla, ali s kupovnim korama.. Pravit ću ju opet za vikend pa vam stavim recept.. Ispala je sočna i fina, i bila je najbolja štrudla koju sam jela. :) Zato ju pravim opet za vikend i stavljam recept..

Uživajte u petku i iščekivanju vikenda.. Meni je sutra na redu skupljanje šljiva za rakiju pa i nisam baš oduševljena..

Pozz,
Barbara

Nema komentara:

Objavi komentar